Europsko vs. azijsko tržište praonica rublja – spoj znanja i iskustva

Anja Kovačić / 03.10.2024.
Posjet Manili naslovnica

One Team u Manili: inspiracija s Dalekog istoka

One Team iz Češke, Slovačke i Hrvatske uputio se u daleku Aziju na Filipine u glavni grad Manilu, kako bi razmijenili vrijedna znanja i iskustva s potpuno drugačijeg tržišta od našeg. Dva različita pogleda na istu industriju, podijelit ćemo s vama u nastavku.

Dva potpuno različita tržišta praonica rublja

Dolaskom u Manilu primijetili smo da još uvijek postoje područja s visokom stopom siromaštva. Za razliku od Europe, gdje većina kućanstava ima perilice rublja u svojim domovima, procjenjuje se da na Filipinima samo 30 – 40% kućanstava ima perilicu rublja.

Razlog su mali stanovi u kojem živi velik broj ljudi te Filipinci imaju praksu rublje i odjeću prati u praonicama. Iz tog razloga Filipini spadaju u jedno od najvećih tržišta na svijetu za samoposlužne praonice.

Poslušali smo o njihovom modelu poslovanja praonica rublja

Prisustvovali smo sastanku i prezentaciji poslovanja samoposlužnih praonica u Manili, opremljenih LG uređajima – vodećim svjetskim proizvođačem praoničke opreme. Naši domaćini predstavili su nam pobjedničku strategiju za njihovo tržište:

  • Zadovoljstvo korisnika na prvom mjestu
  • Razvijena marketinška strategija
  • Brza tehnička podrška
  • Edukacija za potencijalne i nove vlasnike praonica

Zaključili smo da, iako se radi o dva potpuno različita tržišta i zemlji u kojoj prevladavaju drugačije navike, neke karakteristike su nam zajedničke poput zadovoljstva naših korisnika koje nam je na prvom mjestu!

Obišli smo nekoliko samoposlužnih praonica u Manili i uvjerili se da njihov model poslovanja itekako radi! Iako su praonice manje i pružaju manje komfora, LG profesionalne perilice rublja rade svoj posao odlično te sve savršeno funkcionira. Još jednom smo se uvjerili u kvalitetu i fleksibilnost LG uređaja koji su se uklopili čak i u nesavršene prostorne uvjete.

Što smo naučili?

Na Filipinima se praonice otvaraju svakodnevno, a osim što pružaju osnovnu uslugu pranja velikom broju stanovništva, također omogućuju vlasnicima praonica da izađu iz siromaštva.

LG je još jednom dokazao da je broj jedan i najbolji izbor za praonice, unatoč većoj konkurenciji i zasićenosti tog tržišta.

A mi? Mi smo istražili novo tržište, proširili znanje, pokupili najbolje prakse i trendove koje možemo primijeniti kod nas i prenijeti našim partnerima kako bismo nastavili pružati vrhunsku uslugu na našem tržištu.

Uz sve to vidjeli smo jedan potpuno drugačiji svijet, dobro se zabavili, probali mnoštvo ukusne hrane te upoznali Filipince za koje možemo reći da su izuzetno ljubazan i uslužan narod.

Djelić naše atmosfere pogledajte u fotogaleriji: